Sindromu’ turma ataca iar

Noua din zece copii fumeaza. Daca n’ai 18 ani impliniti , esti un copil , deci esti vizat si tu.
Marea intrebare previzibila si raspunsul hilar si cliseic urmeaza. De ce media de varsta a incepatorilor intr’ale fumatului este de 13 , maxim 14 ani ? Pentru ca e cul , iar toti gangsterii populari o fac si esti tru daca arunci bani pe fereastra , chiar daca asta nu’ti ofera absolut nicio placere. De niciun tip.
‘Avantaje’ ? Esti bine vazut in gasca spargatorilor de seminte de la bloc , te’ai emancipat si tu – ai intrat in lumea buna. Cu putin noroc te mai baga in seama gagiu’ ala smecher / gagica aia cu plamani generosi daca ceri un foc , o tigara cu imprumut.
Dezavantaje ? Cheltui bani de’an pulea , mai pe romaneste. In loc sa fumezi un pachet de tigari , bei 2 beri. Daca ai impresia ca tigarile au arome tropicale , asta e doar in subconstientu’ tau. Cacat , nicotina nu e decat cacat.
Esti dependent de un cacat ars pe care’l tragi in piept pentru ca e cul , iar partea cretina e ca esti mandru de asta. Senzatii placute de pe urma fumatului – 0. And soooo ooon ; Isn’t that right ?

Multumesc , Darcu.
Multumesc , Denisa.

P.S : No smoking from now. (!!!)

29 de gânduri despre „Sindromu’ turma ataca iar

  1. Un pic cam dur dupa parerea mea…dar sti, asa a stat situatia mereu. Mereu a existat prostia asta cu turma…numai ca in trecut nu se facea atat de „la vedere”. In rest…toate de la asta se trag. Dar in principal, fenomenul e vechi de cand lumea.
    Si iti zic eu, nu are absolut nici un sens sa incerci sa opresti curentu’, e pur si simplu un consum inutil de energie si inteligenta.
    So take a step aside, think about it…si incepi a te refugia cu astia care nu facem parte din turme….sau poate din niste turme mai putin nocive. Naiba o sti!
    Have a good day/nigh/evening/morning. 🙂

  2. FDC – Stiu ca nu are niciun rost sa incerc sa opresc .. turmele . In cea mai mare parte , postul l’am facut pentru mine , sa ma autoconving ca tigarile nu ma ajuta cu nimic , deci sa le las dracului. Thanks , have a great day too 😉

  3. Misto articol.
    Am 17, si prima tigara pe care am fumat-o a fost acum 2 sau 3 luni. Am fost dezamagita sa imi dau seama ca n-are nici un gust si deci n-am mai continuat. Dezamagita de fapt pentru ca am constatat cata idiotenie e in capul celor care fumeaza in prostie si cica nu pot sa se lase … Mdeah

  4. Dana – Acelasi lucru am realizat si eu cand am fumat prima tigara , insa acum un an. Din prostie , am continuat. Spune’i teribilism .. sau cum vrei. Acum m’am trezit . Tarziu , dar mi’am dat seama ca n’are niciun rost. Ehe .. cei care fumeaza in prostie si mai ales au ceva ani la activ , sunt dependenti. Lor o tigara le diminueaza stresu’ , le face nervii sa dispara .. etc. Dar , oricum ar fi , vointa face totu.

  5. Airbob – Felicitarile mele , mai sunt si oameni cu cap prin jur care nu cad prada ‘tentatiilor’ nici macar din curiozitate. Mai cunosc si eu de genu’ 🙂
    Dorin – Mersi frumos 😀

  6. @airbornb: eu am fumat, de teribilism. Nu mi-a plăcut. Resisted the ‘temptation’ ever since.
    (deşi din cînd în cînd ( cam o dată pe an ) mai fumez cîte un trabuc, just for the fun of the thing).

  7. teribilism… adica? nu pot intelege ce inseamna teribilism sa te dai mare fata de altcineva? atunci teribilismul>prostia
    p.s…. nici nu m-am gandit sa m-a apuc sa fumez chiar daca 95% din oameni de langa mine fumeaza

  8. Bogdan – Majoritatea oamenilor trec prin perioada asta de terbilism. De cele mai multe ori in preadolescenta sau chiar adolescenta. Din teribilism vrei sa fii ca cei ‘smecheri’ de langa tine , sa fii acceptat in acele gasti mari si populare din scoala / cartier and co. Prostie suna cam dur , dar e cel mai apropiat termen.
    Felicitari 🙂 , continua asa.

  9. Bogdan – Tot om esti .. wich is a good thing.
    Airbob – Este , la inceput. Dupa ani de fumat activ devine o nevoie , dar de cele mai multe ori tot din prostie incepe toata treaba.

  10. Ei draga, ca sa faci ceva trebuie sa fie indeplinite urmatoarele 2 conditii:
    1. Sa vrei.
    2. Sa poti.

    Problema la fumat , parerea mea de nefumator 😉 , e vrutul. Fumatul creeaza dependenta, da’ poate fi depasita usor. Nu e ca dependenta de cocaina / heroina.
    De ex, la mine la servicius, s-au lasat pe capete. Unii s-au mai apucat, s-au lasat din nou , mai fumeaza ocazional cate o tigara. Dar pe ansamblul numarul fumatorilor scade.

  11. Chiar crezi ca din teribilism oamenii fumeaza? De exemplu eu am o problema cu nervii. Cand ma apuca serios tip la toti (si nu te gandi ca ma crizez ca un ciutan de 10 ani care tipa ca vrea masinute). Intr-o zi am vrut sa vad ce se intampla daca nu fumez. Seara eram deja ragusit de la cat am tipat. Si nu m-am apucat nici din teribilism, pentru ca la 15 ani deja trecusem de fazele alea gen : Mama ce tare e ala ca fumeaza! Pentru mine un om tare e Einstein, Niels Bohr, Frank Herbert.

  12. Mihnea: facem un pariu că nu calmează? 🙂
    De fapt, efectul calmant al ţigării vine de la faptul că îţi iei 5-7-9 minute pentru a fuma, timp în care te gîndeşti la altceva.
    Ţigara în sine are acelaşi efect ca şi o doză de cafea. Te agită, şi astfel îşi cere următoarea ţigară :>
    Eşti ‘prins’ chiar dacă vrei sau nu să o recunoşti. Cît despre comportamentul nevrotic, nu cred că e scuzat de nici o altă circumstanţă 🙂

  13. Agree cu dorinlazar.
    Nu am fumat niciodata, da’ sefu meu, fumator cu vechime, m-a invatat un mic secret: cel al pauzelor de tigara. Mi-a zis: „chiar daca nu fumezi, e bine sa mai iei o mica pauza din cand in cand. Si vei vedea ca atunci cand te intorci la problema… o vei privi altfel”. Si functioneaza …

Tell me

