Miopie

„Viața e o călătorie, nu o destinație.” SĂ MORI TU!?

Ziceam că urăsc proverbele românești. Uite o vorbă cretină tradusă, bănuiesc, în toate dialectele planetei, iubită de toți conformistii care au citit 3 rânduri din vreo carte de filosofie, au aflat că nu există niciun scop (viabil) și, în nebunia lor placidă de oameni împliniți cu saorma și semințe, consideră că au găsit noul scop al vieții, multimproved. O călătorie.. adică mă învârt în cerc și trăiesc clipa. The Freedom Writers, felul teribil de neinspirat hollywoodului de a spune omenirii că viața n-are sens, așa că hai să carpe diem. Trăiesc clipa, adică mă bucur de o cafea, un cocktail cu umbreluță pe plajă, internet, și alte banalități de genul ăsta. Păi mă, nu e niciun privilegiu în asta. Doar dacă ajungeți să fiți în ultimul hal de penibili și va comparați cu săracii copii din Africa.

Nu vreau o călătorie, un hitchhiking continuu de evenimente anoste și neconvingătoare pe care ei o numesc viață. Gândiți-vă la viață ca la sex. Finalitate. Călătoresc să ajung undeva. Deși nu-mi plac scaunele din avion, pot să călătoresc mult, să îndur condiții de tren și înghesuieli de autocar, pot să mă chinui să conduc cât să nu întru în parapet pe autostradă, pot. Dar pentru ce? Există ceva? Va fi ceva? Pot să aștept, dar cât e currency-ul de așteptare pentru un final fericit? Unde suntem, unde vom ajunge, unde e sfârșitul care continuă în început?

Există o destinație. Mă tem că nu e de lux. Pentru suflet.

Tell me

