Suflet cu sifilis si gonoree

Am învățat că loviturile cele mai adânci se dau în cuvinte frumoase, iar sub centură nu este decât un eufemism pentru pumnal înfipt în suflet, buzdugan pe încheieturi și epilepsie. Vulgaritatea jignirilor scârbește și contrariază, dar tu ți-ai ales un condei special pentru cuvintele-crimă. Le-ai legat în propoziții subordonate care m-au dominat până la paralizie. Diplomație și discreție, atributele definitorii pe care le-ai plimbat galant deasupra mea în timp ce mă călcai în picioare. Ai avut dintotdeauna o paletă copleșitoare de cuvinte-surpriză pe care le detonai, clasic, după o liniște de dinaintea furtunii. Și parcă te văd, privind în gol, cum îți dregi vocea. Încă te văd, zâmbind batjocoritor, respirând și-mprastiind venin.
Îmi repet întruna tot ce ai spus. Parc-aș vrea să le rostesc, cât să prindă viață; să le pot respinge într-o luptă egală. Dar nu pot să mă văd decât pe mine, încremenită și fără expresie, cu ochii zbătîndu-mi-se violent, fixându-te nedumeriți. Ai câștigat lupta care nu s-a dat niciodată, pe care am pierdut-o fără drept de apel și dovezi concludente în fața obsesiilor și slăbiciunilor tale temporare, nesemnificative procese biochimice pe care idealiștii le-au hiperbolizat din inconștiență.
Îți doresc să nu mă uiți niciodată, să fiu răul și pierzania care-ți însoțește privirile pierdute, să fiu dezamăgirea vieții tale așa cum nimeni altcineva n-a fost iubirea; salvat de la-ndoiala, să plutești în certitudini necorespondente, de dragul coerenței pe care o blamai altădată. Ești atemporal pentru mine. În iubire și deopotrivă, sfâșiere.

Nu poți să iei o ironie?
Am luat deja.. o catapultă.

7 gânduri despre „Suflet cu sifilis si gonoree

  1. Aproape ca-l invidiez pe omul pe care l-ai iubit atat de mult incat reusesti sa-l urasti cu atata patima. Dar ce zic? De nu simtim in extreme, nu simtim. Diferenta e ca voi irositi si cuvinte, noi doar emotii.

    • Am oprit intotdeauna fluxul cuvintelor cand am simtit ca se evapora inainte de a urma scarite si nicovale; ori cand si-au implinit functia catarctica. N-am irosit nimic, caci nu regret iubire si dedicatie.
      Nu-l invidia pe el, c-ai sa ma urasti pe mine.

      • Iti citesc cuvintele grave in timp ce-ti privesc fata surazatoare din avatar. Ma pufneste rasul, contrastul e prea puternic. Iar in timp ce tastam si ranjeam, tigara abia aprinsa a luat foc pentru o secunda, ceea ce ma face sa-mi pun la indoiala reactia si calitatea tutunului din mizeriile astea. Cer scuze, departe de mine intentia de a te lua in ras. Sunt constient ca n-ar trebui sa apas send-ul, dar am s-o fac. Poate ca si eu imi pretuiesc amaratele astea de cuvinte.

  2. N – Votez intotdeauna pentru contrastele armonioase care se completeaza feroce, se alunga si se vor. Doar ca azi cuvintele nu mi se-mpletesc cu zambetul, ci-mi aduc aminte de timpuri pe care le credeam apuse. Pretuieste-ti cuvintele, altii s-ar putea sa le doar rastalmaceasca.

Tell me

