Cartofi prăjiți cu ouleț

Am vrut acum ceva timp să scriu despre ce înseamnă acasă. Acel acasă independent de școala la care înveți, barurile în care uneori lâncezești și te simți aproape co-proprietar sau paturile de one night stand despre care doar ai auzit. M-am oprit din intenție pentru că suna prea cheesy și previzibil, chiar și pentru un blog deloc faimos. Dar apoi am citit-o pe Simona Tache și mi-am amintit că dincolo de orice siropoșenie de Hollywood, acasă e unul dintre substantivele pe care le folosim drept pernă, pilotă și chiar baionetă câteodată, indiferent de cât de adolescenți rebeli ne simțim și oricâți fiori de ia-ți rucsacul ziua bună ne-ar trece pe șira spinării.
E un confort în acasă pe care nu-l găsești decât în brațe calde sau prăjituri cu crustă și bezea, poate. Confortul din acasă ține mai degrabă de adaptabilitate. Ești acasă pentru că indiferent în ce cameră te duce gândul ca vântul, reușești să-ți arunci șosetele cu aceeași eleganță și bună direcție ca atunci când era mama pe-aproape să le strângă.
Toate mesele, scaunele, bucățile plate de lemn stau suport pentru haine, cărți și cercei mereu dați dispăruți și poți să-ți derulezi masajele anticelulitice lângă ambalaje de napolitane cu o seninătate firească.
Această adaptabilitate de a fi tu chiar și-n roadtrip, când te-ai opri la fiecare benzinărie doar ca să mai încerci un fel de foietaj exotic, găsit numai pe autostradă. Genul de putere pe care o au oamenii care se mulțumesc cu forța dinților încleștați, în lipsa brațelor, a vorbelor, a consolărilor externe. Pentru că oamenii din jur ar trebui să fie un bonus și-o răsplată, iar eroii doar noi. Altfel.. doar frustrare.

Acasă e unde parcă o aud pe buni cum mă strigă să vin la masă la o oră după ce-am mâncat pe ascuns desert.

Tell me

