Cu rădăcinile-n firesc

Nu știu să fac cafea și cumva, dragostea trece prin stomac alunecând pe cafeină și se poate sustrage ușor de la omlete cu ciuperci și clătite. Nu-mi cântă triluri de păsări în jurul ibricului și m-aș dezbăra fără ezitare de aragaz, cedând înaintea unui esspresor.
E o poezie în ochiul aprins de lângă geam, e un haiku în ochii pe jumătate dezlipiți, e o întreagă lume între gust și miros, dar nu e lumea mea.
O fi un pragmatism reprimat, căci pragmatismul nu este demn de un intelectual. Boemia s-a născut din parte suferință, parte lâncezeală angoasată, parte ferestre aburite și clinchet de cești de cafea. Dar aspirația mea intelectuală e veșnic sincopată, oprită de mundan și deriziune asumată.
Nu sunt femeia care-ți ia cămașa și se târăște cu speranță spre cafea. Nu mi se oprește glasul până la ultima picătură de neagră dimineață. Nu am vicii de toate zilele, niciodată n-am avut. În sforțări sisifice, am încercat să fumez, să beau, să depind, să mă înalțe autodistrugerea spre poezie, cânt, filosofie.

Dar sunt un simplu om care încearcă să mănânce mai multă salată azi, mai mulți morcovi mâine, să se trezească de dimineață și să-și cumpere o coffee to go. Și nu știu să-ți fac cafea.. și mi-aș cumpăra oricând un esspresor.

3 gânduri despre „Cu rădăcinile-n firesc

  1. Ok. Macini cafeaua, pui apa în ibric (cam cu un sfert peste volumul pe care vrei să-l prepari), pui ibricul pe ochiul de aragaz, de preferat aprins, lași apa sa fiarbă, ridici ibricul, pui suficient de multe lingurițe de cafea (cam pana în punctul în care instinctul îți urla ca ai exagerat) , amesteci cu blândețe, așezi ibricul înapoi pe ochi, lași amestecul sa se umfle, ridici ibricul și îl ții ridicat pana se relaxează, repeți ultimii trei pași, et voila! Ah, și-o mai lași câteva min sa se așeze zațul. Refuza zaharul și laptele, asta-i o cafea sortita doar țigării și privirilor absente. Enjoy! 😀

    • mulțumesc pentru rețetă, dar sunt sigură că ai prins oricum substratul cafelei apoetice. zahărul este-n nopțile crunte de depresie bulimică, amărăciunea dimineții se reflectă-n cafea. bine-ai revenit 🙂

Tell me

